24 Ocak 2013 Perşembe

BAL KABAĞI ÇORBASI...

  Merhaba, bugün sizlere çok güzel bir çorba tarifim var. Tarif sevgili Elif Korkmazel' e ait. Tarifi ilk gördüğümde nasıl  yani, bal kabağı ve çorba, kafamda pek oturtamamıştım. Yine de tarifini bir köşeye yazmıştım belki denerim diye. Geçen gün yarısını  kabak sütlüsü yaptığım kabağım duruyordu. Aklıma bu tarif geldi bir cesaret denedim. İyi ki de denemişim çok güzel oldu. Evdekiler de çok beğendi. Siz benim gibi ön yargılı davranmayın ve bu lezzetli çorbayı mutlaka deneyin...
Malzemelerimiz:
yarım kilo bal kabağı
2 adet orta boy havuç
1 büyük boy patates
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
tuz
Üzeri için :
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı pul biber

Hazırlanışı:
Kabuğu soyulup doğranmış kabakları geniş bir tencereye alıyoruz.
Kabuğu soyulmuş ve küp küp doğranmış havuç, patates, ve kuru soğanları da ilave ediyoruz.
Üzerini  geçecek kadar su ilave edip pişmeye bırakıyoruz.
Piştikten sonra blender yardımıyla güzelce ezip parçalıyoruz.
Diğer tarafta 2 yemek kaşığı tere yağını eritip unu ilave edip iki dakika kadar karıştırarak kavuruyoruz.
Üzerine topak topak olmaması için kabaklı karışımdan 1 kepçe kadar ilave edip güzelce karıştırıyoruz.
Kalan karışımı da ilave ediyoruz.
İstediğiniz katılığa göre su ilave edebilirsiniz.
Sürekli karıştırarak kaynatıp pişiriyoruz.
1 yemek kaşığı tere yağla pul biberi yakıp üzerine döküyoruz.
Çorbamız hazır.

Afiyet olsun. Sevgiler...

10 yorum:

  1. bende ön yargılıyım nasıl olur diyordum madem güzel deneyeyim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ben denemedim ama görüntü gerçekten süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. balkabağını cok sevmeme rağmen corbasına karşı bendede bır önyargı var..madem güzel oluyor bende denemek isterim..ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık gerçektende hem lezzetli hemde besleyici bir tarif

    YanıtlaSil
  5. Bende tadini merak edenlerdenim , ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş gözüküyor,ben de denemek istiyorum ya bakalım ne zaman :)
    Afiyet şifa olsun.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. kuzum şittetle tavsiye ederim.
    detoksa girince favorim.
    ellerine sağlık lezzetlin aldı arama kuzum:)

    YanıtlaSil
  8. kabak çorbasının ıcınde cevız parçacıkları vardı ve cok lezzetlıydı. ıkı farklı yerde yedım . bırı cok farklı guzeldı denemek lazım sahane bır çorba....

    YanıtlaSil
  9. Ben aynen denedim çok güzel oldu. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. az önce denedim gayet lezzetli.. ama önemli olan besleyici olması.. 8 aylık kızıma da içiricem bu çorbadan.. tarif için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...