9 Ekim 2012 Salı

PEPEÇURA...

  Merhaba, bugün size çok güzel bir tatlı tarifim var. Pepeçura  bir Doğu Karadeniz tatlısı.. Bu muhteşem tarifi yapabilmek için her sene bahçemizdeki üzümlerin olmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. Mayhoş tatları sevenlerin bayılacağı bir lezzet.. Aslında orjinali mısır unuyla yapılıyor. Bizde en çok bu hali seviliyor. Kokulu üzümün tamda zamanı..
Malzemelerimiz:
2 kg siyah kokulu üzüm(laz üzümü)
4-5 yemek kaşığı nişasta

Hazırlanışı:
Üzümleri saplarından güzelce ayırıyoruz.

Yıkadıktan sonra tencereye koyup kendi suyuyla pişiriyoruz.
İyice pişip kabuklarından ayrılıyor.
Daha sonra güzelce süzüyoruz.
Üzüm suyunun soğumasını bekliyoruz.
Nişastayı çok az üzüm suyuyla açıyoruz.
Daha sonra açtığımız nişastayı üzüm suyuna ekleyip bir tencereye koyup kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
Ben şeker ilave etmedim. Bizim üzümlerimiz tatlıydı siz tadına göre ilave edebilirsiniz...
Kaynadıktan sonra 3-5 dakika daha karıştırıyoruz.
Daha sonra servis tabaklarımıza alıyoruz.
Soğuyunca afiyetle yiyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler...

8 yorum:

  1. Bayılırım. Ellerine sağlık. Biz de buna Tormon da diyorlar ve içine biraz barbunya da ekliyorlar. Uzun zamandır yiyemedim. Olsa da yesek. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım çok güzel görünüyor,olsa da yesem.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. rahmetli babaAnnem yapardi .
    ve ben cok severdim , o günlere götürdün beni
    ellerin dert görmeye canim hayirli bir gün diliyorum

    YanıtlaSil
  4. ilk defa gördüm canım ilk etapta puding sandım hatta,
    meyveli lezzetlere bayılırım hemen denemeli :)

    YanıtlaSil
  5. mayhoş mayhoş mis gibi olur ,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Mayhoş mayhoş tatlıalrı çok seviyorum eminim bunada bayılırdım..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Afiyetler olsun canım az önce de başka bir blogta görmüştüm...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...