6 Ağustos 2012 Pazartesi

DÖVME ÇORBASI...

     Merhaba, bugün size çooook güzel bir çorba tarifim var:)) Sıcak yaz iftarlarında  ılık içebileceğiniz nefis bir çorba. Tarifini Arda Türkmen'in sabah gazetesinde ki cumartesi günkü yazısından aldım. Hemmen yaptım. Bizimkiler çok beğendi...

Malzemelerimiz:
1 su bardağı aşurelik  buğday
yarım su bardağı nohut
yarım tavuk göğsü haşlanmış
1 su bardağı yoğurt
1 tane yumurta
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı pul biber
tuz,karabiber
7-8 bardak su

Hazırlanışı:
Akşamdan buğday ve nohutu ıslatıyoruz.
7-8 bardak suyla beraber düdüklü tencerede 45-50 dakika pişiriyoruz.
Düdüklünüz yoksa normal tencerede pişirebilirsiniz.
Diğer tarafta bir kapta yoğurt, un, yumurtayı güzelce karıştırıyoruz.
Pişen buğdayın sıcak suyundan içine kesmemesi için 2-3 kaşık koyup güzelce karıştırıyoruz.
Daha sonra ikisini karıştırıp kısık ateşte pişiriyoruz.
İçine haşlayıp didiklediğimiz tavuğu ve ezdiğimiz sarımsağı  da ilave edip karıştırıyoruz.
Tavada erittiğimiz tere yağın içine nane ve pul biberi de koyup güzelce karıştırıp, çorbamızın üzerine döküyoruz. Çorbamız hazır..

Afiyet olsun. Sevgiler... 

9 yorum:

  1. Merhaba burası harika bir yer sizi pinarsedefunal.blogspot.com da blog çevremde gördüm. Pınar hanım takipte ise bakmak gerek dedim ve size geldim. Burası ne kadar güzel bir yer. Bayıldım. Alacağım çok tarif var. Takibinizdeyim. Bu çorbayı çok severim ama tarifi yoktu. Şimdi oldu. Hem çok sağlıklı hemde çok leziz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Unutmuşum 100. takipcinizim umarım UĞURLU gelirim. Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim..Şimdiden çok uğurlu geldiniz...sevgiler..

      Sil
  3. bende sık yaparım bu çorbayı tavukluda güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım nefis bir çorba olmuş,ben de denemeliyim ilk fırsatta.Ellerine sağlık,öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  5. canım hem besleyici hem çok lezzetli bir çorba olmuş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım nefis bir çorba olmuş...

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Mmmm çorba nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...