6 Nisan 2012 Cuma

GAP TURU-MERSİN/TARSUS...

Merhaba, geçen hafta yazdığım Edirne gezimizden sonra düşündüm de, arada tariflerim dışında gezip gördüğüm yerleri de sizinle paylaşmalıyım. Gittiğim yerlerde gördüğüm güzellikleri,yaşadığım duyguları size anlatarak sizi de oralara götürebilirim belki:))  İlk olarak geçen mayıs ayında  gerçekleştirdiğim Gap turundan başlamak isterim, çünkü benim için en etkileyici olanı bu geziydi:))

Geçen sene mart ayında sevgili kuzenim Birsen ve onun mesai arkadaşı Gülser'le  Gap turuna gitmeye karar verdik. Mayıs ayının ilk haftasına tur şirketine rezervasyonumuzu yaptırdık:)

Daha önce Gap dışında Türkiye'nin bir çok yerini  gezmiş biri olarak, tur işi birazda nasıl anlatayım toplu halde gezip tozmak pek cazip gelmedi. Gülser'le de daha önce tanışmamıştık. Gerçi Birsen çok iyi anlaşacaksınız, ikinizde aynı kafadasınız dedi ama. Düşünceler kafamda dönüp dolaşırken, o gün geldi çattı. On günlük uzun maraton başlıyordu:))) Gülser'le ilk defa Kadıköy'de buluşma yerinde karşılaştık. İlk göz göze geldiğimiz anda  sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi birbirimize sarıldık. Birsen'inde dediği gibi aramızda çok güzel bir sinerji oluştu:)) O anda hissettim bu turdan çok memnum kalacaktım.

Gece saat 22:00 de bismillah yola çıktık. Rehperimizin de dediği gibi en zor kısmı bu geceydi. Çünkü sabaha kadar yolculuk yapacaktık. Diğerlerini bilmem ama benim için gerçekten en zor kısmıydı. Hiç uyumadan sabahı ettim:) Bolu Ankara Aksaray Pozantı güzergahından yolda aldığımız serbest kahvaltıdan sonra, sabah saat 10:00 da İlk olarak  Kuran-ı Kerim'de Kehf Suresi'nde geçen Yedi Uyurların Mağarası olduğuna inanılan Ashabı Kehf  Mağarasına ulaştık.

Sonra Türkiye'de ismi 3500 yıldır değişmeyen Tarsus yollarına düştük. İlk olarak Nusret Mayın Gemisi'ni ,Klopatra Kapısı'nı panoramik olarak gördük.

Caminin avlusuna haşmetli bir kapıdan girilir. Tamamen kesme taşlar ile yapılmıştır.
Daha sonra Tarsus ulu Cami'sini gezdik. Kırkkaşık Bedesteni'nin yanında bulunan Ulu Cami Sen Piyer Kilisesi'nin kalıntıları üzerine 1579 yılında Ramazanoğulları'ndan Piri Paşa'nın oğlu İbrahim Bey tarafından Yaptırılmıştır.

Caminin 1579 yılından bu güne ulaşan orjinal kapısı..

Caminin hemen çıkışındaki KIRKKAŞIK BEDESTENİ'nide gezdik.
  Daha sonra Tarsus Şelalelerini gezdik.
                                             Türk halk şairi Karacaoğlan'ın  anıt heykelini gördük.
                                      Sonrasında restore edilmiş, Eski Tarsus Evlerini gördük.

Sonrasında ilk Hristiyan olan Aziz Paul’un doğduğu ev ve avlusunda yer alan su kuyusunu gördük. Orada çalışan yetkili bize hala içinde su olan kuyudan  buz gibi su çekti.

Kanlı Divane Antik Kenti...
               Bu üst üste konulmuş taşlar ne biliyor musunuz?Cevap veriyorum , bir anıt mezar.
                                               Sonra Cennet ve Cehennem Obrukları'nı gördük.
                       Daha sonra Mersin Kalesi'ni uzaktan panoromik olarak gördük.
Günü tamamlayarak Mersin'de kalacağımız otelimize ulaştık. Yorgunluktan ölüyordum, bir an önce yemek yeyip yatmak istiyordum. Ama nerede otelimizin tam karşısında tesadüf bu ya Kardeş Türküler konseri varmış:)))
Kızlar gidelim mi diye sordular? Bende siz bilirsiniz dedim:)) Meğer Gülser bu grubun hayranıymış. Bense o ana kadar hiç isimlerini bile duymamıştım. (Bu benim ayıbım:((( ) İlk günden arıza  çıkarmamak adına kalktık gittik.. Konser başladığı için tabi içeri almıyorlar:(( Kapıdaki yetkililere yalvar yakıştan sonra, üç bilet alıp içeriye sıvıştık. (Ben bu durumdan hiç memnun değilim tabi aklım hep uykuda) Şans bu ya kimseyi rahatsız etmemek adına hemen sahnenin girişine öne oturduk .Az öncesine kadar hiç adını bile duymadığım bir grubu en önden izliyordum:)) Türküleri dinledikçe bende duygulanmaya ve çoşmaya başladım. Bu kadar güzel türküler söyleyen bir grubu, şimdiye kadar fark etmediğime çok üzüldüm:(( Gerçekten adı gibi kardeş türküler. Bizim ülkemizdeki her coğrafyadan her dilden türkü söylediler. Türküleriyle hem mest ettiler, hemde herkesi çok eğlendirdiler. Zaman o kadar çabuk geçti ki bittiğine üzüldüm:(( Sonra otelimizin yolunu tuttuk. Bir gece önce hiç uyumayan benim, uykum kaçmıştı. Önceki gece yolda tatlı tatlı uyuyan kızlar yine benden önce  uyudu:))) Devamı var....