15 Mart 2012 Perşembe

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU MANTAR...

       Mantar sever misiniz? Biz mantar seven bir aileyiz. Mantarı kullanabildiğim  her yerde kullanmaya çalışırım. Mantar sevmeyen kız kardeşimin eşi bile bu tarife bayıldı. Sizde mantar sevmeyen aile bireyleriniz varsa, sevdirmeye bu tarifle başlayabilirsiniz..

Malzemelerimiz:
1 kg mantar.
2 diş sarımsak
3 yemek kaşığı sıvıyağ
üzeri için kaşar peyniri rendesi(miktarı size kalmış)
tuz,limon
karabiber(ben pul biber kullandım)


Beşamel sos için,
1,5 yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peynir.


Hazırlanışı:
İlk önce mantarları bir güzel yıkıyoruz.
Daha sonra saplarıyla beraber çok fazla ince olmamak kaydıyla doğruyoruz.
Bir tencereye alıyoruz. Üzerini geçecek kadar su koyuyoruz. 4-5 damla limon sıkıyoruz (kararmaması için)
Su kaynamaya başladıktan 3-4 dakika sonra alıp süzüyoruz. (böylece siyah suyundan kurtulmuş oluyoruz)
3 yemek kaşığı sıvı yağı bir tencereye koyup ocağın altını yakıyoruz. Süzdüğümüz mantarlara ezdiğimiz sarımsağı, pul biber, tuz koyarak iyice kavuruyoruz.
Diğer taraftan bir tencerede beşamel sosumuzu yapmaya başlıyoruz. Tereyağımızı eritiyoruz. Unumuzu koyup hafif kavuruyoruz. Sonra sütümüzü koyup iyice karıştırıyoruz.
En sonda 1 çay bardağı rendelenmiş kaşarımızı tuzunu koyup. Karıştırıp altını kapatıyoruz..
Kavrulmuş mantarları da içine alıp iyice karıştırıyoruz. İçine sevgimizi koymayı ihmal etmiyoruz:) Daha sonra yuvarlak bir borcama iyice yayıyoruz. Üzerini kaşar peyniri rendesiyle kaplıyoruz.180 derecede ayarladığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler...

3 yorum:

  1. Tarifleriniz cok guzel basarili tebrik ediyorum takipteyim

    YanıtlaSil
  2. tarifinizi denedim.çok lezzetli oldu tşk ederim..............

    YanıtlaSil
  3. ben eylem tarifinizi aldım annemle yaptım sağolun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...